TOP 11 najlepszych serii książkowych

TOP 11 najlepszych serii książkowych

TOP 10

Przyszedł czas na kolejny ranking. Ostatni i jedyny taki pojawił się na dzień przed Walentynkami. Dzisiaj postanowiłam napisać o najlepszych seriach książkowych, jakie kiedykolwiek przeczytałam. Z początku wydawało mi się, że to będzie trudne zadanie, bo mam tendencję do porzucania serii po jednym tomie, ale okazało się, że jest sporo serii, które przeczytałam w całości, i które z ręką na sercu mogę polecić. Myślę, że w moim rankingu każdy znajdzie coś dla siebie, bo nigdy nie ograniczam się do jednego gatunku, a ten ranking to absolutny misz- masz wszystkiego.

„Harry Potter” J.K. Rowling

b_1_3056Mój (i pewnie nie tylko mój) absolutny faworyt w każdej kategorii. To bohaterowie tej serii nauczyli mnie wielu rzeczy i w jakimś stopniu, mniejszym lub większym, mieli wpływ na to, jakim stałam się człowiekiem. To seria, do której często wracam i namawiam innych (zaskakujące, że jeszcze tak wiele osób nie przeczytało HP) do przeczytania całej serii.

„Opowieści z Narnii” C.S Lewis

ttMiałam niespełna 10 lat, kiedy sięgnęłam po pierwszy tom tej serii i wierzcie lub nie, ale po nocach śniły mi się wydarzenia z tej książki. Kocham tą serię całym moim sercem i nie wyobrażam sobie bez niej mojego życia. Cudowni bohaterowie, szalone, magiczne i niebezpieczne przygody oraz dobro, które zawsze zwycięża i masa mądrości, które warto zapamiętać.

„Władca Pierścieni” J.R.R. Tolkien

jhfdvbn

Moja przygoda z Drużyną również zaczęła się bardzo szybko. Niestety, byłam bardzo rozczarowana, bo stron ubywało, a ja niewiele rozumiałam z tej powieści. Zraziłam się i obiecałam sobie, że nigdy już nie wrócę do tej serii. Na moje szczęście w gimnazjum poznałam Hobbita i musiałam przeczytać WP. Tym razem lektura okazała się zrozumiała, chociaż dalej w wielu przypadkach nie do pojęcia. Ale po dziś dzień nie mogę wyjść z podziwu, że ktoś mógł stworzyć taki świat. Chciałabym przynajmniej posiadać cząsteczkę wyobraźni tego człowieka.

„Igrzyska Śmierci” Suzanne Collins

igrz

IŚ czytałam będąc jeszcze w gimnazjum i myślałam, że nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Myliłam się, bo książki pani Collins wywarły na mnie ogromne wrażenie. Przeżycia Katniss i jej bliskich wydawały się takie odległe i niemożliwe, a jednocześnie prawdziwe i realistyczne, aż do bólu. Do dziś pamiętam, jakie skrajne emocje towarzyszyły mi w trakcie czytania tej serii. To na pewno niezapomniana przygoda, którą warto poznać.

„Niezgodna” Veronica Roth

niezgodna

To seria, która wywołuje skrajne emocje. Jedni ją kochają, drudzy nienawidzą. Ja znajduję się gdzieś po środku. W pierwszym tomie pokochałam Tris całym swoim sercem, kibicowałam jej i podziwiałam ją. Niestety, w drugim tomie stała się niezwykle irytująca. Nie oznacza to, że cała seria jakoś szczególnie na tym ucierpiała. Nie jest to seria na miarę Igrzysk Śmierci, ale moim zdaniem warto poznać Tris, jej życie i świat, który stworzyła młodziutka niegdyś Roth.

„Kwiaty na poddaszu” Virginia C. Andrews

ygtvbjhb

To seria, która rozbiła moje serce na milion kawałków. Ciężko jest mi o niej mówić, bo to chyba najbardziej wstrząsająca opowieść, jaką kiedykolwiek poznałam. Nie polecam jej każdemu, śmiem nawet napisać, że to książki tylko i wyłącznie dla ludzi o mocnych i stalowych nerwach. Podziwiam autorów, którzy poruszają tak trudne, prawdziwe i szokujące historie.

Saga o Wiedźminie- Andrzej Sapkowski

10000

Andrzeja Sapkowskiego polecam każdemu, bo nawet jeśli ktoś nie lubi książek albo nie przepada za fantasy to wydaje mi się, że za sprawą cudownego Wiedźmina pokocha obie te rzeczy całym swoim sercem. Bezapelacyjnie najlepsza seria fantasy napisana przez Polaka, nasza duma narodowa. Genialny styl autora, wspaniale wykreowani bohaterzy oraz Geralt, który jest moim kandydatem na męża numer jeden. Nic dodać nic ująć. Nic nie można zarzucić tej serii. Wspaniała pod każdym względem.

„Akademia Wampirów” Richelle Mead

akademia_wampirow

To najlepsza seria i historia o wampirach, jaką kiedykolwiek udało mi się przeczytać. Wypada o wiele lepiej na tle innych powieści tego typu. Dobrze wykreowani bohaterowie, niebanalna historia i brak infantylności i absurdów, które gromadzą się litrami w innych powieściach o wampirach. Polecam.

„Cień Wiatru”, „Gra Anioła”, „Więzień Nieba” Carlos Ruiz Zafón

CZK

Do dziś nie wiadomo, jaki zamysł miał autor. Czy miała to być seria, trylogia czy może trzy odrębne książki w jakiś sposób powiązane wspólnymi bohaterami? Nie wiadomo, ale nie podlega dyskusji, że jest to magiczna opowieść. Nie dla każdego, bo w książkach Zafóna brakuje wartkiej akcji i czasami można odnieść wrażenie, że fabuła rozwija się bardzo powoli. Mimo wszystko to wspaniała historia, którą warto poznać. Ma w sobie coś, czego brakuje innym książkom. I jest mądra.

„Kobieta na krańcu świata” Martyna Wojciechowska

gfcvbn

Uwielbiam Martynę. Uwielbiam ją za to, że tak odważnie łamie wszelkie stereotypy dotyczące kobiet i jest taką niezależną i odważną kobietą, która nie boi się spełniać swoim marzeń. Podziwiam ją, a jej program ubóstwiam. Książki z tej serii to doskonałe uzupełnienie programu podróżniczego, ponieważ w książkach Martyna porusza kwestie, o których nie wspominała w programie. Gorąca polecam, a tymczasem czekam na kolejne części i mam nadzieję, że w końcu się one pojawią.

„Jutro” John Marsden

Jutro

Nagięłam trochę zasady, bo niestety, ale moja przygoda z Jutro nie dobiegła jeszcze do końca. Utknęłam na czwartym tomie i dramatycznie poszukuję piątego i nie mogę go upolować. Mam nadzieję, że w końcu uda mi się kontynuować przygodę z tą serię. Niemniej jednak, przeczytałam cztery tomy i coś nie coś mogę powiedzieć na temat tej serii. Podoba mi się pomysł na fabułę. Młodzi, trochę dziecinni bohaterowie zostają rzuceni w samo serce bezwzględnej wojny. Będą musieli podejmować trudne decyzje. Cudowne jest w tej historii to, że skłania ona do głębokich przemyśleń i refleksji oraz wiecznie przewijającego się przez głowę pytania: Co ja bym zrobiła? Czy postąpiłabym jak bohaterowie? Niby dla młodzieży, ale powinna spodobać się również starszym czytelnikom.

I to by było już na tyle. Jakie są Wasze ulubione serie książkowe? Piszcie, bo jestem bardzo ciekwa

Pozdrawiam 🙂

One thought on “TOP 11 najlepszych serii książkowych

  1. Fajny zestaw i w większości zawarłas moje ulubione tytuły. Zafonem zachwycilam się już dawno i zaraziłam tą miłością całą żeńską cześć mojej rodziny. Wszystkie książki puściłam w ruch i gdzieś tam krążą dalej.

Skomentuj

